Your Cart

Tyttären ihmeparantuminen muutti pakistanilaisen imaamin elämän

29.7.2024

Pakistanilainen Ahmed kertoo dramaattisesta kohtaamisestaan Jumalan kanssa ja siitä, minkälaista on elää uutena uskovana vihamielisessä ympäristössä.

”Ahmed” on entinen islamin opettaja. Hänen tilanteensa on niin vaarallinen, että kun Iso-Britannian Marttyyrien Äänen tiimi meni tapaamaan häntä, heidän oli odotettava pimeyden laskeutumista ja sen turvin livahdettava hänen kotiinsa. Kotiin, joka on huonossa kunnossa oleva yhden huoneen asunto, missä hän asuu vaimonsa ja kahden aikuisen tyttärensä kanssa.

Kohtaamistaan vaikeuksista huolimatta Ahmed, joka oli imaamina moskeijassa useita vuosia, on kiitollinen saatuaan kohdata Herran.

Hänen tyttärensä oli 14-vuotias sairastuessaan vaikeasti. Seuraavien kolmen vuoden ajan hän vei tytärtä lääkäriltä toiselle, mutta tuloksetta.

Samaan aikaan yksi hänen tehtävistään imaamina oli vierailla tiilitehtailla rukoilemassa menestystä tiilitehtaiden omistajille. Eräässä tehtaassa hän tapasi kristityn, joka tarjoutui rukoilemaan tyttären puolesta. Aluksi hän kieltäytyi, mutta mies oli sinnikäs ja sanoi rukoilevansa tytön puolesta niin kauan, että Ahmed antaa hänen rukoilla tytön kanssa.

Lopulta perhe suostui. Heidän kokoontuessaan yhteen mies nosti kätensä ilmaan ja alkoi itkien rukoilla tytön parantumisen puolesta.

Ahmed oli hämmästynyt ja vaikuttunut miehen kiihkeästä rukouksesta, joten hän päätti osallistua ja huomasi yhtäkkiä rukoilevansa vieraalla kielellä. Silloin huone täyttyi kirkkaasta valosta, joka lankesi tytön päälle. Tämän tapahtuessa tyttö parani, ja Ahmed kertoo oman sydämensä muuttuneen siinä hetkessä.

”Imaamista on tullut taikuri”

Oman turvallisuutensa tähden Ahmed jatkoi työssään moskeijassa yli vuoden, vaikka hän oli käynyt kasteellakin, mutta työstä tuli näytelmää. Sisällään hän tiesi, että hänestä oli tullut Kristuksen seuraaja.

Hän pelkäsi, että hänet tapetaan, jos salaisuus paljastuu. Sen sijaan että olisi avoimesti todistanut Jeesuksesta, hän kiinnitti Jeesuksesta kertovia sanoja kotinsa portinpieleen.

Sen vuoksi uskonnolliset muslimijohtajat kutsuivat hänet tapaamiseen, mutta hän pystyi vastaamaan tyydyttävästi kaikkiin heidän kysymyksiinsä.

Kerran kolme nuorta miestä tuli hänen kotiinsa vasaran kanssa poistamaan kirjoitukset portilta. Mutta kun he yrittivät, yksi heistä löi vahingossa toista vasaralla, ja sen seurauksena he kaikki kaatuivat pinoon toistensa päälle. Tapahtuneesta sanottiin, että “imaamista on tullut taikuri”.

Lopulta paikallisyhteisö kuitenkin arvasi hänen kääntyneen kristinuskoon ja he hyökkäsivät hänen kotiinsa. He hajottivat kaiken mahdollisen. Ahmed onnistui pakenemaan: toisella alueella asuvat kristityt olivat kuulleet tapahtumista, ja lähettivät auton hakemaan hänet turvaan.

Ahmed pitää uskonsa edelleen enimmäkseen salassa voidakseen kertoa evankeliumia heille, jotka muutoin torjuisivat hänet, ja entisenä islamin opettajana hän on hyvin valmistautunut tehtäväänsä.

Hän sanoo: ”Jeesus löysi minut moskeijasta, se oli kaikki hänen työtään. Ja nyt hän käyttää minua valtakuntansa eteenpäin viemiseksi.”

Lähde: Release International

Marttyyrien Äänen työ Pakistanissa:

  • Kristittyjen tiilentekijäkylien lasten koulujen tuki.
  • Ompelukoulu naisille, tämä on erityinen VOM Siskot -projektimme. Puolen vuoden kurssin jälkeen valmistuvat naiset saavat oman ompelukoneen, Raamatun, ja usein kortin suomalaiselta työn tukijalta. Koulusta saamillaan opeilla ja omalla ompelukoneellaan he voivat aloittaa oman pienyrityksen perheensä elatukseksi.
  • Joidenkin tiiliorjaperheiden velkojen maksu ja varoja uuden elämän aloittamiseen.
  • Apua Pakistanista pakenemaan joutuneille ruokaan, lääkkeisiin, vuokraan.
  • Hätäapua väkivaltaisten hyökkäysten kohteiksi joutuneille kristityille.
    • Lahjoitusviite ompelukoululle 871 378
    • Yleinen Pakistan-lahjoitusviite 871 307

Pakistan – Jaranwalan väkivaltaisuuksista kuolemantuomio kristitylle

Elokuun 16. päivänä viime vuonna raivostunut muslimijoukko hyökkäsi kristittyjen koteihin ja kirkkoihin Jaranwalassa. Yli 20 kirkkoa ja ainakin 100 kristittyjen kotia tuhottiin, kun kahta kristittyä veljestä syytettiin jumalanpilkasta. Myöhemmin terrorisminvastainen oikeus totesi heidät syyttömiksi. Suomen Marttyyrien Ääni lähetti hyökkäyksen jälkeen apua Jaranwalaan.
Väkivaltaan syyllistyneitä ei ole tuomittu, mutta nyt kuolemantuomion sai kristitty nuori mies, jolla ei ollut mitään tekemistä tapahtuneen kanssa.

Lue lisää »

”Jaranwalan kristittyjen tuskan päivä” – Radio Patmos

Marttyyrien Äänen tiimi vieraili joulukuussa Pakistanissa Jaranwalan kaupungissa, missä leimahti syvä raivo kristittyjä kohtaan viime elokuussa väitetyn jumalanpilkan takia.  Viha sai aikaan mellakan, jonka aikana lukuisat kirkot ja kristittyjen kodit

”Vaino ajoi perheen pois kotimaastaan” – Radio Patmos

Hanook päätyi Pakistanissa syytetyksi jumalanpilkasta ja hän joutui perheineen hengenvaaraan. Perhe pakeni Thaimaahan, missä he joutuivat toisenlaisten vaikeuksien eteen. Tässä ohjelmassa toiminnanjohtaja Hannu Lahtinen haastattelee Hanookia ja hänen vaimoaan Rubinaa.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print