Kampanjat

KAMPANJOILLA APUA ERITYISKOHTEISIIN

“Sillä joka antaa teille juodaksenne maljallisen vettä siinä nimessä, että te olette Kristuksen omia, totisesti minä sanon teille: se ei jää palkkaansa vaille.”

KIINAN UUDET MUURIT

Kiinan uudistettu uskontolaki astui voimaan 1. helmikuuta 2018. Jo ennestään ahtaalla olleille kristityille se merkitsi tukkua uusia sääntöjä ja kieltoja, jotka palauttivat Kiinan uskonnonvapauden osalta kulttuurivallankumouksen ajoille.

Nyt kristittyjen on sallittua kokoontua ainoastaan uskonnon harjoittamiseen rekisteröidyissä paikoissa, eli protestanttisissa Kolme Itse -kirkoissa tai katolisissa Kiinan katolisen patrioottisen yhdistyksen kirkoissa. Edes kodeissa ei saa kokoontua. Näiden seurakuntien johtajat ovat viranomaisten hyväksymiä, kuten myös se, mitä kirkon sisällä sanotaan ja tehdään. Alaikäiset, puolueen jäsenet tai armeijassa olevat eivät saa käydä näissäkään kirkoissa.

Suurin osa Kiinan kristityistä on kokoontunut rekisteröimättömissä ”kotiseurakunnissa”, jotka nimestään huolimatta voivat olla rakennuksia, joihin mahtuu kerralla kokoontumaan kymmeniä tuhansia kristittyjä. Kotiseurakuntia on suljettu ja yhä avoinna olevat varautuvat samaan. Näiden seurakuntien uskovat joutuvat hajaantumaan pieniin soluseurakuntiin, mutta paimenten löytäminen kaikille näille ryhmille on vaikeaa tai mahdotonta.

Uskovien yhteydenpito vaikeutuu hajaantumisen vuoksi ja myös siksi, koska viranomaiset ovat lisänneet muidenkin tiedotus- ja yhteydenpitokanavien valvontaa ja sensuuria.

Vastauksena tälle useat Marttyyrien Ääni -toimistot, Suomen Marttyyrien Ääni mukaan lukien, ovat ryhtyneet lähettämään satelliittiradio-ohjelmia Kiinaan. Toisin kuin muita radiolähetyksiä, satelliittiradiolähetyksiä ei kyetä sensuroimaan. Lähetykset pyörivät jatkuvasti ja niissä annetaan Raamatun opetusta, rohkaistaan uskovia ja kerrotaan kristittyjen tilanteesta eri puolilla Kiinaa.

Kiinan uudet muurit” -kampanjasivulle pääset tästä. Kampanjaa voi tukea viitteellä 871 75.

Kiinalaiset uskovat rukoilevat tuhotun kirkkonsa raunioilla.
Kyltissä kerrotaan, että alle 18-vuotiaat eivät saa tulla tähän katoliseen kirkkoon.
Lapsille ei saa kertoa uskonnosta. Marttyyrien Ääni on jakanut Kiinassa kristillisiä lastenmateriaaleja.
Siviilipukuiset miehet veivät pastorin kesken jumalanpalveluksen.
Hieman ennen uuden lain voimaantuloa kiinalaisille pastoreille järjestettiin koulutusta siitä, miten toimia uuden lain voimaantulon jälkeen.
Kiinaan suuntautuvan satelliittiradio-ohjelman nauhoituksessa.
Previous
Next

EVANKELIOINTIKAMPANJA ISRAELISSA

Toukokuussa 2018 tuimme Jews for Jesus -järjestön tähän mennessä suurinta evankeliointikampanjaa, joka järjestettiin Jerusalemissa.

Koko toukokuun kestäneeseen kampanjaan osallistui yli 200 henkilöä, he kaikki olivat messiaanisia juutalaisia. Kuukauden aikana he pääsivät keskustelemaan yli 5000 israelilaisen kanssa henkilökohtaisesti. Yli 1700 antoi yhteystietonsa, haluten tietää lisää Jeesuksesta. Jo toukokuun aikana 58 juutalaista otti Jeesuksen vastaan Messiaanaan.

Jerusalemissa asuu 750.000 juutalaista. Evankeliointikampanjalla pyrittiin tavoittamaan juutalaisia kaikilta elämän aloilta: yliopistojen ja yeshivojen opiskelijoita, taiteilijoita, eri ikäisiä, venäjää äidinkielenään puhuvia, huumeriippuvaisia, köyhiä ja ortodoksijuutalaisia.

Kampanjan johtajien mukaan vastustusta oli suhteellisen vähän, sen sijaan myönteisiä kohtaamisia oli paljon.

Aiemmista kampanjoista poiketen tässä laajennettiin kohtaamisen tapoja. On yleisesti tunnettua, että Jerusalemissa uskonnolliset ja maalliset juutalaiset ottavat toisinaan yhteen, kuten myös juutalaiset ja palestiinalaiset. Vähemmän tunnettua on, että kaikista Israelin kaupungeista Jerusalemissa on korkein köyhyys ja se kärsii monista sosiaalisista ongelmista. Sen vuoksi yksi kampanjan osa-alue oli palvella kaupunkia ja kannustaa muita samaan. ”Jeesuksen seuraajina näemme, miten Messiaamme eli toisia varten ja haluamme seurata hänen jalanjäljissään. Ruokimme nälkäisiä, siivoamme puistoja, kunnostamme taloja, ja niin tehdessämme osoitamme, että Hän johon uskomme, tahtoo korjata rikkoutuneen”, kertoo Dan Sered, Jews for Jesus -järjestön Israelin toimiston johtaja.

Kiitos kaikille tähän kampanjaan varoja lahjoittaneille!

Kampanjalla tavoitettiin hyvin erilaisia juutalaisia.
”Haluamme osoittaa Jerusalemin ihmisille Messiaamme rakkautta”, sanoi eräs tiimin jäsen.
Kampanjalla tavoitettiin hyvin erilaisia juutalaisia.
Previous
Next

TULE MUKAAN VETOOMUSTOIMINTAAN

Voimme seisoa vainottujen sisartemme ja veljiemme rinnalla vetoamalla heidän puolestaan viranomaisiin. Vetoomuksilla on vaikutusta. Viranomaisille tulee usein yllätyksenä, että ulkomailla tiedetään ja välitetään siitä, mitä uskoville, näille vähimmille veljille (Matt. 25:40), heidän maassaan tapahtuu. Niinpä vetoomukset toimivat myös hyvänä muistutuksena siitä, että viranomaisten toimia tarkkaillaan ja arvioidaan. Toisinaan vetoomukset johtavat uskovien olosuhteiden paranemiseen tai vapautumiseen vankilasta.

Järjestämme noin kuusi vetoomuskampanjaa vuodessa. Jos haluat liittyä vetoomusryhmään, ota yhteyttä toimistoomme. Kielitaito- tai muita vaatimuksia ei ole. Ilmoittautuessasi kerro haluatko vetoomukset sähköpostiin, jota postikulujen säästämiseksi toivomme (mutta edellyttää, että käytössäsi on tulostin) vai postitse. Lähetämme tarkemmat ohjeet ilmoittautumisesi jälkeen.

Kun Marttyyrien Äänen työntekijä Petr Jasek ja kolme uskovaa pidätettiin Sudanissa, vetosimme heidän puolestaan.
Kiinalainen Zhang Shaojie vankilassa. Kiinan kristittyjen puolesta on myös vedottu.
Vetoomuksia on lähetetty Intian kristittyjen puolesta.
Pakistanilainen kristitty perhe suree kotinsa tuhoa. Heidänkin puolesta on kampanjoitu.
Nigeriassa kirkkoon tehdyn pommi-iskun jäljiltä löytyi tämä verinen Raamattu. Nigerian kristityt ovat olleet vetoomuskampanjoidemme aiheena.
Pahamaineisessa Evinin vankilassa Teheranissa, Iranissa, on monia uskonsa tähden vangittuja kristittyjä. Vetoomuksia on lähetetty heidän puolestaan.
Previous
Next