Your Cart

”Jumala vapautti minut kivuista ja noituudesta”

12.7.2024
Ennen Jeesuksen kohtaamista Sinta harjoitti noituutta, josta aiheutui hänelle jatkuvia fyysisiä kipuja. Kuvituskuva. Kuva: Unsplash/Jorge Salvador

Minä olen Sinta. Tulen kaupungista, jonka asukkaat ovat 99 prosenttisesti muslimeja, mutta minä olen ottanut vastaan Herran Jeesuksen ainoana Herranani ja Vapahtajanani.

Minäkin synnyin muslimiksi. Kuulun heimoon, joka on hyvin uskonnollinen ja harrastaa noituutta. Sen vuoksi olin usein sairaana teini-iässä. Kipu oli sellaista, kuin minua olisi käytetty noituuteen, sitä jatkui pitkän aikaa.

Teini-ikäisenä olin nähnyt elokuvan Jeesuksesta. Halusin tietää enemmän, mutta minulla ei ollut kristittyjä ystäviä, joilta olisin voinut kysyä Isasta (Jeesus arabiaksi), Messiaasta.

Sitten eräänä päivänä tapasin kristityn. Tämä mies oli todellinen Jeesuksen seuraaja ja hurskas uskossaan. Sattumoisin kotimme olivat lähellä toisiaan. Hän kutsui minut usein sunnuntaisin jumalanpalveluksiin. Siellä tunsin Jumalan läsnäolon ja Jeesuksen rakkauden. Itkin, ja tunsin Jeesuksen koskettavan minua.

Myöhemmin olin jälleen sunnuntaijumalanpalveluksessa. Saarnan jälkeen esitettiin alttarikutsu, ja pastori rukoili puolestani. Siellä tunsin Jeesuksen rakkauden ja rauhan, ja Jumala kosketti elämääni. Tunne oli sellainen, mitä en ollut koskaan kokenut. Tunsin, miten Jeesus tuli elämääni.

Aiemmin olin usein vihainen, puhuin karkeasti ja sivistymättömästi, mutta kaikki muuttui kohdatessani Herran Jeesuksen.

Vuoden kuluttua tästä menin naimisiin tuon miehen kanssa, joka oli kutsunut minut kirkkoon. Ennen avioliittoani elämässäni oli kuitenkin monia haasteita. Vanhempani ja sisarukseni vastustivat uutta uskoani ja tekivät kaikkensa, etten olisi mennyt naimisiin mieheni kanssa. Minua herjattiin, haukuttiin ja lopulta minut ajettiin pois kotoa.

Otettuani Jeesuksen vastaan elämääni en enää koskaan tuntenut sitä outoa kipua, mitä olin noituutta harjoittaessani tuntenut. Sen sijaan minä ja aviomieheni rukoilemme usein sairaiden puolesta. Ylistämämme Herran Jeesuksen voima on todellinen.

Vanhempamme ja naapurimme saivat tietää perustamastamme seurakunnasta, ja meidän oli muutettava toiseen kaupunkiin aloittamaan elämämme uudestaan siellä.

Minä tukeudun Johanneksen evankeliumin kohtaan 14:6, missä Jeesus sanoo: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.”

* Turvallisuussyistä nimi on muutettu ja hänen asuinmaataan ei kerrota.

Lähde: ICC

Pakistan – Jaranwalan väkivaltaisuuksista kuolemantuomio kristitylle

Elokuun 16. päivänä viime vuonna raivostunut muslimijoukko hyökkäsi kristittyjen koteihin ja kirkkoihin Jaranwalassa. Yli 20 kirkkoa ja ainakin 100 kristittyjen kotia tuhottiin, kun kahta kristittyä veljestä syytettiin jumalanpilkasta. Myöhemmin terrorisminvastainen oikeus totesi heidät syyttömiksi. Suomen Marttyyrien Ääni lähetti hyökkäyksen jälkeen apua Jaranwalaan.
Väkivaltaan syyllistyneitä ei ole tuomittu, mutta nyt kuolemantuomion sai kristitty nuori mies, jolla ei ollut mitään tekemistä tapahtuneen kanssa.

Read More »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print